Proiectul
"RELINT"

*Acest proiect -prezentat in continuare in rezumat , a fost aprobat la finantare de catre "Fundatia pentru o societate Deschisa " , filiala Cluj-Napoca , http://www.osf.ro/branches/cluj.htm

1. Titlul proiectului: "RELINT" (Relatii Interetnice)
2. Obiectivul general al proiectului: dezvoltarea unor relatii interetnice armonioase in regiunile multietnice si multiculturale prin educarea tinerilor in spiritul tolerantei si intelegerii
3. Perioada propusa pentru desfasurare:
4. Motivatia proiectului - definirea problemei si contextul general:

5. Grupul tinta vizat de proiect: tinerii elevi din clasele III-IV, VII-VIII si IX-XII, de nationalitate ucraineana, maghiara, româna, etc., de la scolile partenere:

  • Liceul "Taras Sevcenko" Sighetu Marmatiei,
  • Scoala generala "George Cosbuc " Sighetu Marmatiei

6. Obiectivele specifice ale proiectului:
7. Calendarul activitatilor proiectului:
9. Rezultatele proiectului si impactul scontat:

  • Realizarea unor materiale (programe, materiale didactice auxiliare) care sa vina in sprijinul unei mai bune cunoasteri reciproce a tinerilor din diverse etnii, precum si a cunoasterii problematicii convietuirii in regiunile multietnice/multiculturale
  • Impact pe termen scurt: insusirea unor notiuni, concepte, structuri mentale, grile de decodificare a semnalelor care vin din mediul familial, social, etc.
  • Impact pe termen lung: ameliorarea comportamentului grupurilor tinta prin cresterea gradului de acceptare reciproca, de toleranta fata de sine si de ceilalti

10.Continuarea Proiectului dupa incetarea finantarii

  • Proiectul va continua prin aplicarea programelor la nivelul regiunii Maramuresului istoric (zonele Sighet, valea Tisei, valea Ruscovei) si, dupa disemniarea rezultatelor, cu sanse de aplicare in alte regiuni din Transilvania, Banat, Bucovina, Dobrogea
  • Finantarea in continuare a proiectului (in ceea ce priveste pagina www si editarea de materiale didactice) va fi asigurata prin contributia Liceului Pedagogic Sighetu Marmatiei asigurata prin autofinantare, atragerea de sponsorizari si vânzarea produselor rezultate

11.Dificultati estimate:

  • Birocratia la nivelul MEN, in ceea ce priveste avizarea programelor scolare si omologarea materialelor didactice auxiliare
  • Disfunctionalitati aparute prin colaborarea elevi-specialisti in informatica (tot mai reduse odata cu integrarea primilor in echipa de lucru si ridicarea specializarii acestora)
  • Problema obtinerii copyright-ului pentru unele imagini, sunete, etc

12. Criterii de evaluare a proiectului

  • Respectarea termenelor
  • Cantitatea si calitatatea produselor rezultate
  • Schimbari comportamentale aparute in cadrul grupului-tinta (mai greu de cuantificat)

13. REZUMAT AL PROIECTULUI